Katılım Finans / 25

46 arasında cereyan eden bir ihtilafta Zeyd b. Sabit hakem olarak seçilmiştir. Hz. Osman ile Talha aralarında geçen bir ihtilafta Cübeyr b. Mutim’e başvurmuşlardır. Yine Sıf- fin Savaşı’nda taraflar ihtilaflarının çözümü için tahkim yolunu seçmişlerdir. TAHKIME ELVERIŞLI KONULAR İslam hukukçularının çoğu yukarıda zikredilen delillere dayanarak tahkimi caiz görmüşlerdir. Hangi ihtilafların tahkim yoluyla çözüleceği hususunda farklı görüşler bulunmaktadır. Hanefi mezhebine göre, hadler ve kısas dışındaki bütünmeselelerde tahkimcereyan edebilir. Ma- likilere göre; hadler, kısas, eşler arasında mulaane, kazif, boşanma, nesep ve velayet konuları dışındakimeselelerde tahkim caizdir. Şafiiler tahkimi, mal ve ivazlı işlemlerde ibn al-Khattab and Ubayy ibn Ka’b, Zayd ibn Thabit was selected as an arbitrator. Similarly, Jubayr ibn Mut’im became the arbitrator between Uthman ibn Affan and Talhah. Also, during the battle of Siffin, the parties chose the method of arbitration to resolve the conflicts. SUBJECTS ELIGIBLE FOR ARBITRATION Most Islamic scholars considered arbitration permissible based on the abovementioned evidence. However, there are various opinions on the type of dispute that can be resolved by arbitration. According to the Hanafi school of thought, arbitration can be applied in all matters except limit (hadd) and retaliation (qisas). According to Maliki school of thought, arbitration is permissible in all matters Although arbitration practices have weakened over time with the strengthening of state authority, they have maintained their existence Tahkim uygulamaları, devlet otoritesi güçlendikçe zaman içinde zayıflamış olsa da her dönem varlığını koruyabilmiştir M A K A L E

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY0MzU=