Katılım Finans / 25

17 www.katilimfinans.com.tr önemlidir. Bu bağlamda özellikle gençlerin yaygın bir şekilde kullandığı sosyal medya bir araç olarak öne çık- maktadır. İlgili kısa videolar hazırlamak, bilgilendirici kısa sosyal medya içerikleri paylaşmak bu kapsamda gerçekleştirilebilecek bazı eylemlerdir. Lise ve üniversite öğrencilerini örnek ürün ve araç kulla- nımına teşvik etmek, ilgili proje yarışmalarını düzenlemek ise diğer bazı eylemler olarak zikredilebilir. Bu nokta- da yapılabilecek bir proje örneğini paylaşmak isterim. Geçtiğimiz dönemlerde Türkiye’de Katılım Bankacılığı lisans dersini verirken bir ödev kapsamında öğrencilerden herhangi bir katılım bankasını seçip o bankanın internet sayfasından istedikleri bir ürünü incelemelerini talep ettim. Bu kapsamda öğrenciler hem internet sayfalarının kullanışlığı hem bilgi sahibi olmak istedikleri ürüne dair verilen bilgilerin niteliği ve niceliğine yönelik yorumlarda bulundular. Oldukça ilginç geri dönüşler de yapıldı. Bu vesileyle fark ettim ki aslında katılım bankaları benzer bir uygulamayı bir proje kapsamında çeşitli üniversiteler ya da hatta liselerdeki öğrencilerle gerçekleştirebilir. Zira gençler, online araçları en çok kullanan kesimi oluşturuyor ve geleceğin de potansiyel katılım bankası kullanıcıları onlar. SONUÇ Netice itibarıyla katılım finans alanı; bugün için Türki- ye’nin finans sektöründe belirli bir yeri olan, akademik anlamda da giderek genişleyen ve derinleşen bir yapıya sahiptir. Bu yapının ileride daha da güçlü bir şekilde devam ettirilmesi ise bugünkü genç neslin katılımına bağlıdır. Söz konusu katılım için öncelikle farkındalık, sonra ilgi ve eğitimin gelmesi gerekmektedir. Bunları sağlamak da çeşitli katılım finans aktörlerine (katılım finans ku- rumları, üniversiteler ve ilgili sivil toplum kuruşları gibi) düşmektedir. cific knowledge regarding participation institutions and products among young people. Social media, which is popular among young people, stands out as a valuable tool in this context. Preparing relevant short videos and sharing informative social media posts are also some of the actions that can be taken. Some exemplary actions include encouraging high school and university students to use sample products and tools and organising relevant project competitions. At this point, I would like to share a project sample. Recent- ly, while giving a participation banking undergraduate course in Turkey, I asked students to select a participation bank and examine a product on the bank's website. In this context, the students commented on both the practicality of the web page and the quality and quantity of the infor- mation provided about the product they wanted to acquire information about. There were some interesting feed- backs. Through this, I realised that participation banks could implement a similar project with students from various universities or even high schools because they are the ones who frequently use online tools and, thus, are the potential participation bank users of the future. CONCLUSION In conclusion, today, participation finance has a structure that expands and deepens academically and today has a certain place in Turkey's finance industry. The contin- uation of further strengthening this structure depends on the participation of today's young generation. This participation must be supported with first awareness, then continued with involvement and education. In or- der to achieve this, various participation finance actors (including participation finance institutions, universi- ties, and related civil society organisations) must take responsibility. Young people make the most of online tools, and they are the potential future participation bank users Gençler online araçları en çok kullanan kesimi oluşturuyor ve geleceğin potansiyel katılım bankası kullanıcıları onlar

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY0MzU=