KATILIM FINANS / 24

72 Ü L K E P A N O R A M A S I ardından, arka arkaya 15 defa bütçe faz- lası da vermiştir. Ancak devlet 2015 ve 2016 yıllarında arka arkaya beş bütçe açığı verince yeni bir çizgiyi benimse- meye başlamıştır. Kuveyt Hükûmeti, o günden bu yana toplam8,14milyar KWD (26,7 milyar dolar) değerinde 62 devlet tahvili ihraç etmiştir. Kuveyt'in toplam tahvilleri, kamunun ihraç ettiği konvan- siyonel devlet tahvillerinden oluşmak- tadır. Kuveyt, bir reformdalgası yaşadığı sırada uluslararası DCM'yi kabul eden sonKörfezArapÜlkeleri İşbirliği Konseyi ülkesidir. Bazı yenilikler; vergi getiril- mesi, sübvansiyonların kaldırılması ve güç tarifeleri üzerindeki kısıtlamaların kaldırılması gibimali nitelikteykendiğer reformlar insan sermayesi ve kurumsal mükemmeliyet gibi konular üzerinde durmuştur. Daha da önemlisi, yasal ve düzenleyici çerçeve kısıtlamaları finans sektörünün genişlemesini engellemek- tedir. Finansal işlemleri düzenleyen mevzuatın büyük bir kısmı güncelliğini yitirmiştir (1960'lardan ve 1970'lerden beri değiştirilmemişler). Mevzuatın net olmaması, yatırımcıların ve finans ku- ruluşlarının gelecekteki vergi yüküm- lülüklerini ve yasal gereklilikleri değer- lendirebilecekleri açık kurallara sahip olmadıkları anlamına gelmektedir. Hükûmetin 2014 petrol gelirindeki dü- şüşten önce borçlanmaya pek yanaş- maması da DCM'ninKuveyt'te sorunsuz çalışması için yeterli piyasa altyapısının geliştirilmesini sürekli olarak zayıflatmış olabilir. Menkul kıymet işlem- lerine dâhil olan tarafları birbirine bağlayan verimli bir piyasa altyapısı olmadığında, DCMgelişiminden de pek söz edemeyiz. Ayrıca, menkul kıymetler sisteminin yavaş ve etkisiz olması damutabakat ve operasyon riskini artırdığı için ikincil piyasa gelişimini de etkiler. Kuwaiti aggregate bonds consist of con- ventional bonds issued by the govern- ment. Kuwait is the last GCC member to embrace international DCM(Debt Capital Market) whilst still being during a wave of reforms. Although some reforms are fiscal relating to; tax introduction, lift- ing subsidies, and deregulating power tariffs, others equally important relate tohuman capital and institutional excel- lence. Importantly, legal, and regulatory framework restrictions hinder the ex- pansion of the financial sector. A large part of the legislationgoverning financial transactions, is outdated (fromthe 1960s and 1970s). The lack of legislation clarity implies that investors and financial in- stitutions do not have clear set of rules fromwhich to assess future tax liabilities and legal requirements. The government’s lack of enthusiasm for borrowing before the oil revenue drop of 2014, might have continuously undermined the development of ad- equate market infrastructure for the smooth functioning of DCM in Kuwait. In the absence of an efficientmarket in- frastructure linking the various parties involved in the securities transactions, DCMdevelopment is unlikely toflourish. Furthermore, a slow and inefficient se- curities settlement system also affects secondary market development as it raises settlement and operational risk. The Kuwaiti aggregate bonds consist of conventional bonds issued by the government Kuveyt'in toplam tahvilleri, ihraç edilen konvansiyonel devlet tahvillerden oluşmaktadır KUVEYT’TE HIZMET VEREN BAZI BANKALAR Some of the Banks Operating in Kuwait • KONVANSIYONEL BANKALAR • Conventional Banks •• National Bank of Kuwait •• Gulf Bank •• Commercial Bank of Kuwait •• Burgan Bank •• Industrial Bank of Kuwait • İSLAMI BANKALAR • Islamic Banks •• Kuwait Finance House •• Kuwait International Bank, •• Boubyan Bank •• Ahli United Bank of Kuwait •• Warba Bank •• Al Rajhi Bank www.katilimfinans.com.tr

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY0MzU=