KATILIM FINANS / 24

20 Katılım bankacılığının kaynakların dağıtımı noktasında görevli bir yapısı var. Katılım bankaları kendini böyle yo- rumlamalı. Biz ekonomik kaynakların dağıtımında görevli kurumlarız diye düşünmeleri lazım. Toplumunpsikolojisini ve sosyolojisini iyi analiz etmeniz gerekiyor. Bu yüzden psikolog, sosyolog, din âlimi gibi farklı branşlardan in- sanların olacağı çalışma grubunuzun bulunması elzem. Katılım bankacılığı mantık itibarıyla şunu düşünmeli; Kur'an’da sıkça geçiyor “Karz-ı Hasen veriniz. Eğer ödeye- miyorsa mühlet veriniz. Mühlete rağmen ödeyemiyorsa bağışlayınız.” KATILIM BANKACILIĞININ SOSYOLOJIYI DOĞRU ANALIZ EDEREK BUNLARA UYGUN ÜRÜN/HIZMET VE YAKLAŞIMMODELI GELIŞTIRMESI, GAYRIMEŞRU SÜREÇLERE KARŞI DOĞRU ZEMIN OLUŞTURMASI VE CEVAP VERMESI GEREKTIĞINI SÖYLÜYORSUNUZ. Müşterilerimizi iyi bilmemiz, onları yetiştirmemiz lazım. Türkiye KatılımBankaları Birliği (TKBB) olarak bu alanda çok ciddi bir çalışma yapılması, katılım bankalarının da buna destek vermesi ve çıkan kararlara da uyulması gere- ken bir yapının oluşturulması şart. Onun için ben diyorum ki katılımbankaları geleceğin dizaynı ile ilgili bir çalışma yapılabileceknoktaya geldi. Katılımbankalarının toplumun nabzından etkilenmek değil, toplumunnabzını etkileyecek bir yapı kurması lazım. Karz-ı Hasen dediğimiz ölmüş müesseseyi nasıl tanzim edebiliriz? Bunu nasıl kurumsal hâle getirebiliriz? Soru- sunun cevabını muhakkak verebilmeliyiz. En önemlisi de katılımbankacılığı enstrümanları İslami yapıya uygun mu değil mi? Bunun araştırılması lazım. Şu anda katılım bankaları, kuramsal ve uygulama nok- tasında uygun bir çalışma ortamında mı? Bunları mutla- psychology of a society well. That is why it is essential to have people from various fields such as psychologists, sociologists, religious scholars in our working groups. Participation banking should consider the following: "Give benevolent loans," which is also frequently mentioned in the Quran. "If the other party cannot pay, give themtime. If they cannot pay again in the extended time, forgive them." What do participation banks call for? What do they want? What is theirmessage? Havewe perceived it? Howcanwe do it? How can we analyse it? SO, YOU SAY THAT PARTICIPATION BANKS SHOULD CORRECTLY ANALYSE SOCIOLOGY, DEVELOP APPROPRIATE PRODUCT/SERVICE AND APPROACH MODELS, CREATE THE RIGHT GROUND, AND RESPOND TO ILLEGITIMATE PROCESSES. We must know our customers well, and we must train them. Participation Banks Association of Turkey (TKBB) needs to seriously work on this aspect, and participation banks need to support these efforts, together establishing a structurewhere the rules are being followed. That iswhy I said earlier that participation banks could now work on designing the future. Participation banks should not be affected bywhat is happening in society, they should rather be the ones to affect the course of society. How can we recover the lost process that is called be- nevolent loan? How can we institutionalise this? This question definitely needs an answer. Most importantly, are participation banking instruments in linewith the current Islamic structure? This needs to be researched. Are participation banks currently in a suitable working environment theoretically and practically? These need to be analysed by the joint efforts of TKBB and the Banking Regulation and Supervision Agency (BRSA). Islamic scholars, who have been working on this issue also have very important duties and responsibilities. All K A P A K R Ö P O R T A J I Human needs are not infinite; they have certain limits. And this means that we have enough resources to meet people's needs İnsan ihtiyaçları sonsuz değildir, belli sınırları vardır. Demek ki bizim ihtiyaçları karşılayacak yeterli miktarda kaynaklarımız vardır

RkJQdWJsaXNoZXIy NTY0MzU=